1 apr. 2013

Påsk slöjdat

För min del så har påsken innehållit en del slöjdande.
Jag har sytt på kjolsäcken

Så här ser den ut, än så länge, den är inte alls som jag tänkt mig från början. Jag provar mig fram och det är spännande att se hur arbetet växer fram. Kanske att det blir några flera små applikationer till, sedan ska det bli lite broderi mellan dem också.

Jag har även  börjat på ett par babysockor i enkelstickning, plockat upp maskor på ett par sockskaft för tvåändsstickning. Avslutat ett "ryggvärmebälte".
Lagt upp för ett par tvåändsstickade muddar inför veckans stickträff hos Uppstickaren/Karin Kahnlund.
Jag tänker prova något av hennes många fina mönster, vi får se vad det blir när jag kommer dit.

Kommer ni ihåg den misslyckade uggle - akvarellen
Så här har ena halvan av den bilden blivit.
Den andra halvan....

"tittut"

Glad vår på er.
 

Inga kommentarer: